HM...
Érdekes felvetés....
Igazából nem tudom, hogy a tanulás szó náluk is azt jelenti - e min még a mi időnkben.
Na jó túlzásba én sem vittem, de azért én még elolvastam azt amit beadtam a tanárainknak, és nem csak copy-paste üzemmódban használtam a gépet. Igaz nem is volt honnan másolni hiszen Internet még nem volt az iskolában akkor.
Ha megnézem, hogy egy otthoni feladatot hányan oldanak meg akkor örülök ha 50%-os első körben a megoldás (pedig kötelező ha nem lenne az akkor kb. 10% csinálná csak meg) és akkor még a minőség. sokan megelégszenek azzal, hogy kimásolják a weblapok tartalmát ( semmi formázás, rendezés, saját gondolat, sokszor még a keretek is látszanak a word dokumentumban.) Ezekre a feladatokra ált. 10 percnyi időt fordít a legtöbb diák. Persze vannak olyanok akik lelkiismeretesen végzik el és olykor 1,5órát foglalkoznak az adott feladattal. De az ő számuk csekély kb. 5%.
A Kérdés, hogyan lehet/kell értékelni az ilyen munkákat, csak a tartalom ( semmi forma, átkötések sajátgondolat) vagy az idő faktor is legyen nézve és a külsőségek?
A megjegyzésekbe válaszoljatok nekem.
Köszi
Én nem hiszem, hogy ennyire rossz a helyzet! Nem tudom, informatikából te milyen feladatokat adsz otthonra, én nyelvből nyilván más helyzetben vagyok. Soha nem adok olyan feladatot, ami megállnak a sima copy-paste üzemmódnál, ahogy említetted. Valamit biztos, hogy kell még tenniük. És megcsinálják. Lehet, hogy idő kell hozzá, de nem is egyik óráról a másikra adom fel, ez mindig projekt munka. Próbáld ki!
VálaszTörlés